Una família de Girona posa cara a la regularització extraordinària de persones estrangeres a Espanya

La història de la Yeni Marisol Sánchez, una mare hondurenya que viu a Girona amb la seva família, reflecteix la realitat de moltes persones que esperen la nova regularització per poder treballar i construir un futur amb estabilitat.

El departament d’estrangeria de Lleal Tulsà Assessors segueix el seu cas i el de moltes altres famílies que confien en aquest procés.

 

La futura regularització extraordinària de persones estrangeres en situació administrativa irregular a Espanya podria obrir la porta a milers de persones que ja viuen al país i que volen regularitzar la seva situació per treballar i integrar-se plenament a la societat. Entre aquests casos hi ha el de Yeni Marisol Sánchez Galindo, una dona hondurenya que resideix a Girona amb el seu marit, Carlos Josué Cardoza, i els seus dos fills: Iliana Montserrat, nascuda a Hondures, i Thiago Josué, nascut a Girona.

Una família de Girona posa cara a la regularització extraordinària de persones estrangeres a Espanya

Família Cardoza Sánchez

La Yeni va arribar a Girona el març de 2023. Ho va fer inicialment com a turista, juntament amb la seva filla, seguint els passos de la seva germana, que ja vivia a la ciutat i tenia una situació regularitzada. Poc després es va reunir amb el seu marit, i, amb el temps, la família va créixer amb el naixement del seu segon fill, nascut a Girona.

Des d’aleshores, la Yeni ha intentat regularitzar la seva situació per diferents vies. En primer lloc, va sol·licitar protecció internacional, ja que al seu país vivia en una situació d’inseguretat. Aquesta sol·licitud li va permetre obtenir inicialment un permís temporal que li va donar accés al mercat laboral, i durant aquell període va poder treballar en un supermercat.

Posteriorment va continuar amb la coneguda “targeta vermella”, que permet seguir treballant mentre es resol el procediment. Tanmateix, amb l’entrada en vigor del nou Reglament d’Estrangeria el maig de 2025, la seva situació es va complicar perquè no complia amb un dels requisits necessaris per accedir a altres vies de regularització, com el temps mínim de residència per arrelament.

Durant aquest temps s’han estudiat altres opcions legals, com l’arrelament per formació, però cap d’elles ha estat viable en el seu cas. Ara, però, l’anunci de la regularització extraordinària pot suposar una nova oportunitat per a la seva família.

Aquest procés extraordinari, que el Govern encara ha d’aprovar definitivament i publicar al BOE amb els requisits concrets, té com a objectiu regularitzar la situació de persones estrangeres que ja es troben a Espanya i que poden acreditar un arrelament al país. La mesura vol facilitar que aquestes persones puguin accedir al mercat laboral amb garanties i contribuir plenament a la societat.

 

A la recerca d’un futur millor

Per a la Yeni, aquesta possibilitat representa molt més que un tràmit administratiu. Significa poder recuperar l’estabilitat laboral i continuar construint el projecte de vida que va iniciar quan va decidir deixar Hondures, un país on vivia en una zona conflictiva propera a la capital. La decisió de marxar també tenia una motivació clara: buscar un futur més segur i amb més oportunitats per als seus fills.

Al seu país treballava com a comptable en un negoci familiar relacionat amb l’alimentació, després d’haver cursat estudis de comptabilitat. Però la seva vocació sempre ha estat una altra: ser metgessa forense. Una professió que no va poder perseguir a Hondures perquè hauria hagut de traslladar-se a Mèxic per estudiar aquesta especialitat. Ara, a Girona, continua formant-se de manera autodidacta mentre aprèn català i espera poder regularitzar la seva situació per treballar i estudiar alhora.

El suport de la seva germana i del seu cunyat ha estat clau durant aquest temps. Han estat el seu coixí familiar i econòmic, ajudant-la a ella i a la seva família a començar una nova vida a Catalunya.

 

 

El paper de l’assessorament especialitzat en processos de regularització

Des del departament d’estrangeria de Lleal Tulsà Assessors, el cas de la Yeni no és una excepció. Al despatx ja s’han rebut centenars de consultes de persones que busquen regularitzar la seva situació administrativa per poder treballar, pagar impostos i completar el seu procés d’arrelament a Espanya.

“La majoria de persones que venen al despatx no busquen res extraordinari. Volen poder treballar legalment, estabilitzar la seva vida i contribuir a la societat on ja viuen”, expliquen des de l’equip especialitzat en estrangeria.

Cal esmentar que la nacionalitat hondurenya és una de les més presents a Girona. Segons dades d’Idescat, es calcula que prop de 5.000 persones residents a la ciutat provenen d’aquest país.

 

Per això, des de Lleal Tulsà Assessors es fa un seguiment constant de les novetats legislatives relacionades amb la regularització extraordinària, amb l’objectiu d’acompanyar les persones afectades durant tot el procés i ajudar-les a preparar la seva sol·licitud quan el procediment quedi definitiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ASSESSORAMENT INTEGRAL
PER A PARTICULARS I EMPRESES

Lleal Tulsà Assessors

Gestoria i assessoria fiscal, laboral, jurídica, estrangeria, administrativa, immobiliària, protecció de dades per a empreses, autònoms i particulars.