Flexibilització de les restriccions causades pel Covid-19
La flexibilització de les restriccions causades per la Covid-19 arriben.
En data d’avui 22 de maig de 2020, s’ha publicat l’Ordre SND/427/2020, pel que es flexibilitzen certes restriccions derivades de l’emergència sanitària provocada pel COVID-19 a petits municipis i a ens locals d’àmbit territorial inferior.
L’àmbit d’aplicació és per aquells municipis de menys de 10.001 habitants i que la densitat de la població sigui inferior a 100 habitants per quilòmetre quadrat, que estiguin a la fase 0 o 1.
A partir de la data de la publicació s’establiran les següents mesures:
- Eliminació de les franges horàries.
- Eliminació de restriccions de sortida de nens/es
- Eliminació de restriccions de la pràctica de l’activitat esportiva, que es podrà realitzar dins del terme municipal, o en el seu defecte, a una distància màxima de cinc quilòmetres, incloent municipis adjacents, sempre que aquests també compleixin els requisits d’aquesta Ordre.
- Els establiments d’hostaleria i restauració podran realitzar l’obertura interior de local amb un màxim del 40% de l’aforament.
Les terrasses podran obrir amb una ocupació màxima del 50%
S’hauran de seguir les mesures de seguretat i higiene:
- Neteja i desinfecció de l’equipament, en particular taules, cadires, així com qualsevol altre superfície de contacte, entre un client i altre.
- Es prioritzarà l’ús d’estovalles d’un sol ús. Sinó es rentarà entre 60 i 90 graus centígrads
- S’ha de posar a disposició del públic dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants.
- S’evitarà l’ús de cartes d’ús comú, optant per l’ús de dispositius electrònics propis, pissarres, cartells…
- Els elements auxiliars del servei, com cristalleria, coberteria… es guardaran en llocs tancats.
- S’eliminaran productes d’autoservei, prioritzant productes d’un sol ús.
- S’establirà en el local un itinerari per evitar aglomeracions per tal d’evitar contacte entre clients.
- L’ocupació del lavabo serà d’una persona, i s’haurà de reforçar la neteja i desinfecció.
- El personal treballador haurà de garantir la distància de seguretat amb el client i aplicar els procediments d’higiene i prevenció per evitar el risc de contagi.
Per a més informació podeu consultar l’enllaç de la publicació del BOE: https://www.boe.es/boe/dias/2020/05/22/pdfs/BOE-A-2020-5218.pdf
Des de Lleal Tulsà seguim al teu costat, contacta amb nosaltres si vols que t’ajudem a demanar un ajut o a solucionar algun problema fiscal, laboral o legal sorgit durant l’estat de pandèmia.
Deixa un comentari